PGI Engineering & Consulting es reinventa sota la sostenibilitat, la innovació i el lideratge
En aquest context, PGI Engineering & Consulting ha decidit reinventar-se i apostar per una enginyeria atractiva, dinàmica i disruptiva, fent un pas més enllà per a no ser percebuda solament com una tradicional enginyeria d'instal·lacions.
Amb el nomenament d'Aina Juliol com a nova presidenta, s'activa un procés de rebranding de la companyia, que es declina en diferents suports i canals de comunicació, tant en línia com offline, sota el claim “Engineering your sustainable future”.
En el briefing inicial de treball amb Interprofit es fixen tres objectius clars: 1) Guanyar notorietat de marca en l'opinió pública a través d'un propòsit de marca (la sostenibilitat); 2) Incrementar la rellevància en els públics B2B, els seus principals targets; 3) Ser reconeguda entre els principals prescriptores del sector com a empresa líder tecnològica en el sector de l'enginyeria d'instal·lacions.
Estratègia i Pla d'acció
Per a aconseguir aquests tres reptes en Interprofit desenvolupem una estratègia basada en la construcció d'un relat de marca, en la definició de territoris comunicatius per a les seves audiències, i en l'optimització d'aspectes en el seu discurs, com per exemple el to o els missatges claus de la companyia.
Un exemple d'això són l'elaboració de vídeos per a xarxes socials, on els protagonistes són els propis empleats, els qui expliquen alguns dels projectes més destacats o les tecnologies més disruptives que estan usant.
Per al pla d'acció, s'opta per una activació per fases. En la primera s'identifiquen els missatges clau, es desenvolupa un Q&A per a la gestió d'entrevistes, se selecciona els portaveus i s'elabora un pla de continguts per al perfil corporatiu de LinkedIn.
Una vegada consolidada la fase de preparació, es comunica el nou relat de marca als mitjans generalistes, econòmics i especialitzats. Ens recolzem en l'elaboració de notes de premsa sobre fets remarcables de PGI Engineering & Consulting i en l'execució d'un pla relacional d'Aina Juliol, la seva presidenta, amb els mitjans, posant el focus especialment en entrevistes One2One amb periodistes de Madrid.
También ponemos en marcha el plan de contenidos específico para LinkedIn, diversificando los formatos, estableciendo unos territorios de conversación coherentes y dando una mayor presencia a los mensajes claves de la marca.
Finalment, s'activa un servei de relacions institucionals corporatives, focalitzat en la figura d'Aina Juliol, amb l'objectiu de crear sinergies amb directors de negocis i institucions susceptibles del seu interès.
Resultats
Gràcies a la gestió d'entrevistes amb els mitjans i els enviaments de notes de premsa corporatives, s'ha aconseguit 28 clips en un any, arribant a una audiència de 238.230.908 persones. Això suposa un valor econòmic de 585.767,31 €.
La marca PGI Engineering & Consulting ha aparegut en mitjans de comunicació com La Vanguardia, Expansió, Cinco Días o Crònica Global, entre altres. També es va gestionar algun branded content en la revista Forbes. D'altra banda, les entrevistes one to one es van realitzar en mitjans com a Actualitat Econòmica, La Razón o el Diari ABC.
Si ens focalitzem en les xarxes socials, concretament en el canal de LinkedIn, solament en vuit mesos s'ha aconseguit ampliar la comunitat a més de 580 seguidors nous i s'ha impactat a més de 77.000 usuaris únics. Amb això, no sols s'ha aconseguit un increment del 43% respecte l'any anterior sinó que a més, la velocitat de creixement de l'audiència també ha augmentat, fruit de l'estratègia d'inbound màrqueting que s'està implementant.
Pel que fa a la participació de la comunitat, s'ha aconseguit col·locar a la marca en tercer lloc respecte als seus principals competidors.