SITUACIÓ
Viñas Familia Gil arriba a Interprofit per reforçar l'estratègia comunicativa de la tercera edició del Premi Gil Soundtrack, un premi de banda sonora únic que se celebra cada dos anys i que aporta 50.000 euros al guanyador, per donar suport a la seva carrera.
A principis de 2020, davant la tercera edició del Premi Gil Soundtrack, la família Gil va qüestionar la continuïtat del premi i el va condicionar sobre l'impacte en els mitjans de comunicació i l'opinió pública. L'edició de 2022 dependria de l'èxit d'Interprofit en el treball de comunicació.
ESTRATÈGIA
SECRETARIA TÈCNICA:
Dos dies després de l'obertura del concurs, es va decretar el confinament global, amb el qual Interprofit va interrompre el gabinet de premsa durant dos mesos per dos motius: reestructurar-se en la redacció dels mitjans de comunicació i canviar l'enfocament informatiu.
A canvi, la secretaria tècnica del premi es va intensificar ampliant la base de dades d'escoles i conservatoris de cinc continents, amb l'objectiu d'aconseguir la màxima participació en un moment molt difícil per a compositors i estudiants de música de tot el món. Interprofit va reenfocar la comunicació posant el Premi Gil Soundtrack com un repte per al talent de centenars de joves que tenien un temps preciós per compondre a casa.
GABINET DE PREMSA:
El gabinet de premsa es va reactivar en plena inhabilitació amb la gestió d'entrevistes amb els principals portaveus: els impulsors del premi, el jurat més internacional i després de la sentència, el guanyador.
Les notes de premsa van tenir lloc de març a desembre, informant de cada avançament del premi i recollint repercussions en premsa especialitzada en música i cinema, generalista, cultural i local.
Des del juny, Interprofit va dur a terme un exercici permanent d'adaptació al canvi de mesures sanitàries per aconseguir l'èxit de l'estrena a Madrid, al desembre, de l'obra guanyadora.
Per aconseguir un clipping qualitatiu, Interprofit va establir una forta xarxa de relacions amb periodistes al voltant del Gil Soundtrack Award. L'equip del projecte va fer un treball intensiu de gestió personalitzada amb cada mitjà de comunicació. L'esforç va ser adaptar el relat informatiu del premi a les circumstàncies postpandèmia, oferint un enfocament diferent per a cada periodista i plataforma de mitjans.
RESULTAT
El Gil Soundtrack Award va batre rècords de participació (de 100 obres en edicions anteriors, aquest 2020 s'obtenen 250 músics de 5 continents).
Bernardo Rojas va guanyar el premi amb l'obra guanyadora ‘Corazón de tierra’. El jurat va considerar que l'obra era mereixedora del premi Gil Soundtrack Award 2020 pel gust i encert en les modulacions i canvis de tonalitat utilitzats.
Segons la decisió del jurat, presidit per Hildur Guðnadóttir, la primera dona guanyadora d'un Óscar a la millor Banda Sonora Original per ‘Joker’: “La partitura està al servei de la narrativa, ajuda a explicar la història. I la seva estructura està repleta de petits matisos, que fan que s'ajusti a la pel·lícula com un guant”.
Es va amplificar el significat del curtmetratge “Som Terra”, la banda sonora de la qual és la base d'aquesta edició: un relat que parla de territori, de família i de recomençar, valors que es van magnificar en la realitat post pandèmia.
El significat del curtmetratge "Somos Tierra", la banda sonora del qual és la base d'aquesta edició, es va amplificar: un relat que parla de territori, família i reinici, valors que es van magnificar en la realitat postpandèmica.
La presència mediàtica adquirida va ser més alta que mai:
· 2 reportatges a la televisió nacional (TVE1 i Tele 5) i un reportatge a la premsa local (Surcando Madrid).
· 1 entrevista corporativa en un entorn econòmic (Expansió) i en un entorn d'estil de vida (Vanitatis).
· Aparicions en programes de ràdio dedicats a la cultura (RNE "Entre dos luceros", Zero Wave "Kinotic").
· Presència en mitjans generals (El País, ABC).
· Impactes en els mitjans clau del sector musical i cinematogràfic (Revista Platea, Melomanian, Mundo Banda Sonora, Catalunya Música).